general

miért kezdtem blogolni?

Ahogy azt a “miért éppen…”-ben is olvashatjátok az alkotás maga elég régóta foglalkoztat – és hát a blog-írás mi más lenne, mint alkotás  Néhány évvel ezelőtt már lekzdtem írni egy blog-tot, de akkor nem nagyon volt témám, csak szerettem volna írogatni – így hát nem meglepő módon nagyjából senki nem olvasta egyetlen posztomat sem, és hamar abba is maradt ez a próbálkozás is…

Nem is gondolkodtam ezen egészen április elejéig, amikor elolvastam Eva Murray posztját a saját blogján. Elolvastam, tetszett, aztán el is feledkeztem róla… De a Húsvéti szünet előtt sikeresen letettem a Tableau Qualified Assiciate vizsgát, és arra adtam a fejem, hogy megosztom a tapasztalataimat a kollégáimmal. Aztán jött az ötlet, h miért ne osszam meg másokkal is – mindenkivel, akit érdekelhet. Így hát újra felmerült a blogírás ötlete 🙂

Mindemellett az elmúlt 4 hónapos tanulási folyamatom alatt sajnos azt tapasztaltam, hogy szinte semmi sincs magyarul Analytics/BI témakörben. Nem az zavar, hogy emiatt mindent angolul kell olvasnom, hanem az, hogy olyan, mintha itthon nem lenne igény az ilyen jellegű tudásra – pedig ez nem igaz. Szóval arra gondoltam, hogy elkezdem leírni a tapasztalataimat, best practice-eket, érdekességeket, amiket találok, és amit érdemesnek látok fordításra, arról írok magyar verziót – szerintem van értelme, mert sokkal könnyebben emészthető, és én pl. örültem volna magyar tudásbázisnak, mert mégiscsak sokkal könnyebben átmegy az infó az anyanyelvünkön 🙂 Egyáltalán nem ígérem, hogy lefordítok majd olyan szavakat, mint ‘chart’, ‘label’, ‘task’, stb. mert bugyutának érezném, miközben így is értjük egymást – remélem, ez senkit nem fog zavarni.

Akinek kedve van csatlakozni – vagy most még inkább alapítani egy ilyen jellegű tudásközösséget, szálljon be 😉  Aki meg csak olvasná, annak váljék hasznára 😉

itt megtaláljátok a posztjaimat angolul is, ha mégis inkább úgy szimpatikus 😉

Leave a comment